Turismo Veloce Rosso

Poprvé se o cestovním modelu Turismo Veloce zmínil Claudio Castiglioni a její příchod stanovil na rok 2013, bohužel její vývoj si vzal ještě více času a tak světlo světa spatřila poprvé až v roce 2016.

Nová generace Turismo Veloce dostala také pár kosmetických úprav, z nichž asi nejdůležitější je vyšší a širší větrný štít, který vás lépe ochrání před větrem. Lze jej nastavit ručně. Model má také o 20 mm snížené sedlo, ovšem žádným snížením polstrování sedla, ale přepracovaným podsedlovým rámem, které bylo uchyceno níže. Výrobci šlo primárně o pohodlí jezdce a tak kromě nižšího sedla, mu dali také paměťovou pěnu. Nové sedlo zlepšuje ergonomii, jezdci dává větší pocit, že je více spjat s motocyklem a je více chráněn před okolními vlivy.

Pěti a půl palcový barevný displej je možné propojit s chytrým telefonem a zrcadlit na něm lze pomocí aplikace MV Ride kromě hovorů, zpráv nebo oblíbené muziky, také navigaci, což při cestování zcela jistě oceníte a také konfigurovat různá nastavení.

Aby se co nejvíce snížilo tření zdvihátek ventilů v motoru, byla pokryta vrstvou DLC - Diamont Like Carbon a vodítka ventilů jsou sintrovaná. Tříválec o zdvihovém objemu 798 ccm a výkonu 110 koní při 10 150 otáčkách byl vybaven novými ložisky s nižším valivým odporem na vyvažovacím hřídeli, klice a na pístním čepu. Turismo Veloce 800 má až o 12% více točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, přesněji mezi 3000 a 6000 otáčkami oproti předchozí generaci. Kromě nižší spotřeby byste si tímto mohli prodloužit i životnost motoru. Přepracovaný je také výfukový systém, vstřikovače i palivové čerpadlo.

Zlepšovalo se i na převodovce, kterou navíc vybavili obousměrným rychlořazením EAS 3.0. Poupravili se převodové poměry, aby motocykl řadil ještě citlivěji. Stejně jako  model MV Agusta Superveloce S, i Turismo Veloce bude vybavenou novou šestiosou řídící jednotkou e-Novia, která spolupracuje s kontrolou trakce, náklonovým ABS MK100 Continental, ale třeba také s funkcí proti zvedání předního kola. Semiaktivní podvozek je vybaven komponentami od firmy Sachs a byla přepracované módy odpružení podle zvoleného jízdního režimu. O bezpečné zastavení sedmnáctipalcových kol se vám postarají přední 320 mm kotouče brzděny čtyřpístkem Brembo.

Tradičně je v nabídce několik variant tohoto modelu. Nejlevnější z nich je Rosso, který není vybaven semiaktivním podvozkem, ale vpředu má stavitelné 43mm vidlice Marzocchi a vzadu jeden tlumič Sachs. 

Vybavenější verze Lusso a RC jsou navíc dostupné i s automatickou spojkou SCS - Smart Clutch System vyvinutou americkou firmou Rekluse a dále zdokonalenou společností MV Agusta, se kterou se můžete rozjíždět nebo i zastavovat bez nutnosti mačkání spojky. 

Turismo Veloce Rosso Specifikace

Motor a Převodovka
TypTříválec  
Obsah798 cm3  
Vrtání / Zdvih79 mm x 54.3 mm  
SpojkaHydraulic, wet, multi-disc with slipper clutch  
PřevodovkaMV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)  
Rám, Podvozek, Přístrojová deska
Přední kolo3.50” x 17”  
Zadní kolo6.00” x 17”  
Přední pneu120/70 - ZR 17 M/C  
Zadní pneu190/55 - ZR 17 M/C  
Přední odpruženíMarzocchi “UPSIDE DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload external and separate adjustment  
Zadní odpruženíProgressive Sachs, single shock absorber with rebound and compression damping and spring preload adjustment  
Přední brzdyBrembo radial-type, with 4 pistons Ø 32 mm (Ø 1.26 in.)  
Zadní brzdaBrembo with 2 pistons - Ø 34 mm (Ø 1.34 in.  
Rozměry
Délka2.125 mm  
Výška sedla830 mm  
Hmotnost191 kg  
Objem nádrže21.5 l  
Výkon
Maximální výkon81 kW (110 hp) v 11.000 r.p.m.  
Maximální kroutící moment84 Nm (8.57 kgm) v 8.500 r.p.m  
Spotřeba5.5 l/100 km  
CO2 hodnoty128 g/km  
Cena
CZK400 000  

Turismo Veloce Rosso - brožury