Poprvé byl světu představen model F3 v roce 2010, tedy více než deset let a stále je to jeden z designově velmi povedených strojů ve stáji MV Agusta. Nejinak je tomu i u inovovaných modelů, které však stále v sobě nesou odkaz na model F4, pocházející z dílny slavného designéra Massimo Tamburiniho.
Na atraktivitě modelu F3 RR přidají boční panely z karbonu s trojicí křidélek, které byly testovány v aerodynamickém tunelu, dalším prvkem, kterým se model RR liší od základní verze Rosso je karbonový spoiler pod světly, tvarovaný přední blatník, který napomáhá ke směrování proudícího vzduchu přímo k chladiči. Jiný je také větrný štítek, který je sice oproti minulé generaci větší, ale je tvarovaný tak, aby měl co nejmenší odpor vzduchu a díky tomu se docílilo toho, že zůstala zachovaná maximální rychlost 240 km/h. Nové je také sedlo potažené neklouzavým materiálem.
Srdcem F3 je tříválcový motor s opačně se otáčející klikovou hřídelí o zdvihovém objemu 798 ccm. Má snížené vnitřní tření, DLC potah na zdvihátkách, sintrovaná vodítka ventilů, nové ojnice a vyvažovací hřídel. Motocykl má výkon 147 koní při 13 000 ot/min, ovšem k závodní verzi RR se nabízí kit s titanovým výfukem od Akrapoviče a s novou řídící jednotkou, který vám dokáže zvýšit výkon o osm koní na hodnotu 155 k při 13 200 ot/min. Kromě toho vám tento kit dokáže snížit i celkovou hmotnost o dalších 8 kilogramů na hodnotu 165 kilogramů oproti 173 kilogramů. Je to díky dílům z odlehčeného materiálu. Do výbavy s sebou dostanete také krytku sedla spolujezdce.
Pro lehčí chod spojky obdržel nový model jiný spojkový koš a úpravou také prošel celý výfukový systém s typickou trojicí koncovek. Ve spolupráci s italskou firmou e-Novia vyvinuli barevný TFT displej, který si můžete propojit s vaším telefonem a zrcadlit jej. Budete tak moci používat třeba navigaci, číst zprávy, pouštět si muziku nebo sledovat, kdo vám volá.
Bohatá je rovněž i elektronická výbava, těšit se tak můžete na inerciální víceosou jednotku, náklonové ABS od Continentalu, kontrolu trakce, tempomat nebo systém proti zvedání předního kola. Jako správný závodní stroj je vybaven i launch control tlačítkem a obousměrným rychlořazením třetí generace.
Podvozek je tvořen plně nastavitelnou přední, 43 mm USD vidlicí od Marzocchi, vzadu je centrálně umístěný tlumič od Sachce, rovněž plně stavitelný. Trubkový kompozitní rám je propojen s jednostrannou kyvnou vidlicí, toto spojení by mělo zajistit jistější a přesnější stopu a citlivější propojení motocyklu s pilotem. Mělo by se vám snáze číst chování motocyklu.
Motor a Převodovka | |
---|---|
Typ | Tříválec   |
Obsah | 798 cm3   |
Vrtání / Zdvih | 79 mm x 54.3 mm   |
Spojka | Wet, multi-disc slipper clutch   |
Převodovka | MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)   |
Rám, Podvozek, Přístrojová deska | |
Přední kolo | 3.50” x 17”   |
Zadní kolo | 5.50” x 17”   |
Přední pneu | 120/70 - ZR 17 M/C   |
Zadní pneu | 180/55 - ZR 17 M/C   |
Přední odpružení | Marzocchi “UPSIDE DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload external and separate adjustment   |
Zadní odpružení | Progressive Sachs, single shock absorber with rebound and compression damping and spring preload adjustment   |
Přední brzdy | Brembo radial-type monobloc, with 4 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)   |
Zadní brzda | Brembo with 2 pistons - Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)   |
Přístrojová deska / Funkce | Dashboard TFT 5.5”color display - Cruise control Launch control - Bluetooth - GPS - MV Ride App for navigation mirroring, app-controlled engine, rider aids setup - Additional CNC rider footpegs (supplied)   |
Rozměry | |
Délka | 2.030 mm   |
Výška sedla | 830 mm   |
Hmotnost | 173 kg   |
Objem nádrže | 16,5 l   |
Výkon | |
Maximální výkon | 114 kW (155 hp) v 13.250 r.p.m.   |
Maximální kroutící moment | 88 Nm (8.98 kgm) v 10.100 r.p.m.   |
Spotřeba | 6.1 l/100 km   |
CO2 hodnoty | 139 g/km   |
Cena | |
CZK | 570 000   |