Slova jako brutální a extrémní má model 1000 RR od firmy MV Agusta zkrátka v krvi. Už od pohledu je jasné, že tady končí legrace. Jedná se o zatím nejvýkonnější Brutale, jakou kdy MV Agusta vyrobila. Zároveň jde pravděpodobně o nejzdařilejší kousek z této sbírky, co se vzhledu týče. Agresivní křivky podporují pocit, že rychlost bude abnormální. A nejde jen o pocit.
Ergonomicky dokonalý stroj, který nemá na trhu obdoby. Při nahlédnutí do papírů nabydeme dojmu, že se výrobci museli „zbláznit“. Maximální rychlost přes 300 km/h zní téměř neuvěřitelně. Přesto tomu tak je. Designem pak Brutale 1000 RR vyzdvihuje agresivní, sportovní prvky. Díky dlouhému rozvoru a drobnému vršku působí MV Agusta téměř jako trojúhelník. Díky této stavbě a dalším technologiím disponuje Brutale perfektní rovnováhou.
Sportovnost všude kam se podíváme. Motorka působí neskutečně svalnatě. Výrobci a návrháři si dali záležet, aby masivní výkon byl podpořen drsným vzezřením motocyklu. Brutale musí na první pohled prozrazovat, že na ni může sednout pouze zkušený jezdec, který už má něco „nalétáno“. Obecně vzato se bavíme o naháči, který dává na odiv motor a kola. Tyto dva prvky jsou alfou i omegou stroje ze stáje MV Agusta.
Předku dominuje LED světlomet se znakem X. Ten je navíc posazený ve výrazném úhlu a tím zvýrazňuje onen trojúhelníkovou stavbu motorky. Konečně se dostáváme ke kolům. 17palcová monstra si sice drží jednoduchý tvar, svou šířkou se ale výrazně vymykají ze standardu zbytku konkurence. Navíc dávají vyniknout brzdovým kotoučům Brembo, které se chlubí průměry 320 mm a 220 mm.
Odpružení patří rovněž mezi osvědčenou kvalitu. MV Agusta sáhla po značce Öhlins. Přední vidlice o průměru 43 mm dokáže nabídnout zdvih až 120 mm. Zadní zavěšení tuto hodnotu kopíruje. Rozvor kol se posunul na vzdálenost 1415 mm. Výška sedla se dostala na úroveň 845 mm. Konečně hmotnost. Ta se stále drží pod hranicí 200 kg, konkrétně 186 kg, přestože bychom to do Brutale vůbec neřekli.
Čtyřválec o objemu 998 cc, který dokáže vyprodukovat výkon až 208 koní. Nejde o překlep. Takto brutální hodnota je podpořena krouticím momentem 117 Nm. Kromě síly disponuje motor krásným zvukem. Ten vyniká hlavně díky výfukovému systému se čtyřmi koncovkami.
Motor a Převodovka | |
---|---|
Typ | čtyřválec   |
Obsah | 998 ccm   |
Vrtání / Zdvih | 79 mm x 50.9 mm   |
Spojka | Wet, multi-disc with back torque limiting devic and Brembo radial pump/lever assembly   |
Převodovka | MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)   |
Rám, Podvozek, Přístrojová deska | |
Přední kolo | 3,50 ” x 17 ”   |
Zadní kolo | 6,00 ” x 17 ”   |
Přední pneu | 120/70 - ZR 17 M/C   |
Zadní pneu | 200/55 - ZR 17 M/C   |
Přední odpružení | Öhlins Nix EC hydraulic “upside down” front forks with TiN superficial treatment. Completely adjustable with electronically controlled compression and rebound damping with manually controlled spring preload.   |
Zadní odpružení | Progressive, single shock absorber Öhlins EC TTX completely adjustable with electronically controlled compression and rebound damping and spring preload   |
Přední brzdy | Brembo Stylema radial-type, single-piece with 4 pistons Ø 30 mm (Ø 1.18 in.)   |
Zadní brzda | Brembo with 2 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)   |
Přístrojová deska / Funkce | mbustion chamber Titanium connecting rods - Dashboard TFT 5.5” color display - Cruise control - Bluetooth GPS MV Ride App for navigation mirroring, appcontrolled engine, suspension and rider aids setup - Launch Control - FLC Front lift control Mobisat tracker   |
Rozměry | |
Délka | 2080 mm   |
Výška sedla | 845 mm   |
Hmotnost | 186 kg   |
Objem nádrže | 16 l   |
Výkon | |
Maximální výkon | 153,0 kW (208 hp) v 13.000 r.p.m.   |
Maximální kroutící moment | 116,5 Nm (11,9 kgm) v 11.000 r.p.m.   |
Spotřeba | 6,8 l/100 km   |
CO2 hodnoty | 158 g/km   |
Cena | |
CZK | 829 000 Kč   |