Německý Nürburgring patří mezi nejslavnější závodní okruhy na světě, není snad nikdo, kdo se kdy o závodění zajímal, že by jej neznal. Společně s italskou MV Agustou se podílel na vzniku limitované edice modelu Brutale 1000, tedy nejextrémnější Brutale, jakou kdy v Noale vyrobili.
Je vyrobeno pouhých 150 kusů, každý řádně očíslován a budete se moci těšit na slušně vybavený stroj. Jejich hlavním cílem bylo postavit co nejlehčí motocykl, a tak téměř vše, co mohlo být vyrobeno z karbonu, tak pravděpodobně je. Jednou z nejatraktivnějších částí jsou karbonová paprsková kola, na jejichž výrobě se podílela firma BST. Ráfky mají zcela nový náboj, který je lehčí, ale mnohem pevnější než dříve. Výsledkem je snížení neodpružené hmoty na minimum, díky čemuž je motocykl rychlejší, snadnější zatáčí a rychleji brzdí.
Brutale 1000 je poháněna čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 998 ccm, výkonu 208 k (153 kW) při 13 000 otáčkách a točivém momentu 116,5 Nm při 11 000 otáčkách. Každý motocykl bude navíc vybaven kitem, který obsahuje výfukovou sadu s titanovou koncovkou Arrow inspirovanou systémem 4-2-1 z mistrovství světa Superbiků a zvýší výkon až na 215 koní při 13 200 otáčkách. Sníží se také suchá hmotnost o 6 kilogramů na hodnotu 177 kg. Kit rovněž obsahuje novou řídící jednotku s předem naprogramovanou závodní mapou a krytku sedla spolujezdce.
Poupraven byl také přední světlomet, nad ním je nový, aerodynamicky tvarovaný větrný štítek. Motocykl má také aerodynamická křidélka pro zvýšení přítlaku na předním kole. Motocykl snadno poznáte podle stříbrného zbarvení doplněného o červenou barvu, kterou přímo nazvali jako „Nürburgring červené tahy štětcem“.
Podvozek je plně elektronicky nastavitelný a je tvořen komponenty od firmy Öhlins, vpředu jsou 43 mm hydraulické tlumiče NIX se zdvihem 120 mm, vzadu je jeden tlumič TTX rovněž disponující zdvihem 120 mm. O brzdící manévr se postarají dva 320 mm kotouče brzděné čtyřpístky Brembo Stylema, vzadu je jeden 220 mm kotouč brzděný dvoupístkem.
Motor a Převodovka | |
---|---|
Typ | čtyřválec   |
Obsah | 998 ccm   |
Vrtání / Zdvih | 79 mm x 50.9 mm   |
Spojka | Wet, multi-disc with back torque limiting device and Brembo radial pump/lever assembly   |
Převodovka | MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)   |
Rám, Podvozek, Přístrojová deska | |
Přední kolo | 3,50” x 17”   |
Zadní kolo | 6,00” x 17”   |
Přední pneu | 120/70 - ZR 17 M/C   |
Zadní pneu | 200/55 - ZR 17 M/C   |
Přední odpružení | Öhlins Nix EC hydraulic “upside down” front fork with TIN superficial treatment. Completely adjustable with electronically controlled compression and rebound damping with manually controlled spring preload.   |
Zadní odpružení | Progressive, single shock absorber Öhlins EC TTX completely adjustable with electronically controlled compression and rebound damping and manually controlled spring preload   |
Přední brzdy | Brembo Stylema radial-type, single-piece with 4 pistons Ø 30 mm (Ø 1.18 in.)   |
Zadní brzda | Brembo with 2 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)   |
Přístrojová deska / Funkce | Dashboard TFT 5.5” color display - Cruise control - Bluetooth GPS MV Ride App for navigation mirroring, appcontrolled engine, suspension and rider aids setup - Launch Control - FLC Front lift control Mobisat tracker   |
Rozměry | |
Délka | 2080 mm   |
Výška sedla | 840 mm   |
Hmotnost | 177 kg   |
Objem nádrže | 16 l   |
Výkon | |
Maximální výkon | 158,0 kW (215 hp) at 13.200 r.p.m.   |
Maximální kroutící moment | 116,5 Nm (11,9 kgm) at 11.000 r.p.m.   |
Spotřeba | 6,8 l/100km   |
CO2 hodnoty | 158 g/km   |
Cena | |
CZK | 1 200 000 Kč   |