Brutale 1000 RR Nurburgring 112/150

Německý Nürburgring patří mezi nejslavnější závodní okruhy na světě, není snad nikdo, kdo se kdy o závodění zajímal, že by jej neznal. Společně s italskou MV Agustou se podílel na vzniku limitované edice modelu Brutale 1000, tedy nejextrémnější Brutale, jakou kdy v Noale vyrobili.

Je vyrobeno pouhých 150 kusů, každý řádně očíslován a budete se moci těšit na slušně vybavený stroj. Jejich hlavním cílem bylo postavit co nejlehčí motocykl, a tak téměř vše, co mohlo být vyrobeno z karbonu, tak pravděpodobně je. Jednou z nejatraktivnějších částí jsou karbonová paprsková kola, na jejichž výrobě se podílela firma BST. Ráfky mají zcela nový náboj, který je lehčí, ale mnohem pevnější než dříve. Výsledkem je snížení neodpružené hmoty na minimum, díky čemuž je motocykl rychlejší, snadnější zatáčí a rychleji brzdí.

Brutale 1000 je poháněna čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 998 ccm, výkonu 208 k (153 kW) při 13 000 otáčkách a točivém momentu 116,5 Nm při 11 000 otáčkách. Každý motocykl bude navíc vybaven kitem, který obsahuje výfukovou sadu s titanovou koncovkou Arrow inspirovanou systémem 4-2-1 z mistrovství světa Superbiků a zvýší výkon až na 215 koní při 13 200 otáčkách. Sníží se také suchá hmotnost o 6 kilogramů na hodnotu 177 kg. Kit rovněž obsahuje novou řídící jednotku s předem naprogramovanou závodní mapou a krytku sedla spolujezdce.

Poupraven byl také přední světlomet, nad ním je nový, aerodynamicky tvarovaný větrný štítek. Motocykl má také aerodynamická křidélka pro zvýšení přítlaku na předním kole. Motocykl snadno poznáte podle stříbrného zbarvení doplněného o červenou barvu, kterou přímo nazvali jako „Nürburgring červené tahy štětcem“.

Podvozek je plně elektronicky nastavitelný a je tvořen komponenty od firmy Öhlins, vpředu jsou 43 mm hydraulické tlumiče NIX se zdvihem 120 mm, vzadu je jeden tlumič TTX rovněž disponující zdvihem 120 mm. O brzdící manévr se postarají dva 320 mm kotouče brzděné čtyřpístky Brembo Stylema, vzadu je jeden 220 mm kotouč brzděný dvoupístkem.

Brutale 1000 RR Nurburgring 112/150 Specifikace

Motor a Převodovka
Typčtyřválec  
Obsah998 ccm  
Vrtání / Zdvih79 mm x 50.9 mm  
SpojkaWet, multi-disc with back torque limiting device and Brembo radial pump/lever assembly  
PřevodovkaMV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)  
Rám, Podvozek, Přístrojová deska
Přední kolo3,50” x 17”  
Zadní kolo6,00” x 17”  
Přední pneu120/70 - ZR 17 M/C  
Zadní pneu200/55 - ZR 17 M/C  
Přední odpruženíÖhlins Nix EC hydraulic “upside down” front fork with TIN superficial treatment. Completely adjustable with electronically controlled compression and rebound damping with manually controlled spring preload.  
Zadní odpruženíProgressive, single shock absorber Öhlins EC TTX completely adjustable with electronically controlled compression and rebound damping and manually controlled spring preload  
Přední brzdyBrembo Stylema radial-type, single-piece with 4 pistons Ø 30 mm (Ø 1.18 in.)  
Zadní brzdaBrembo with 2 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)  
Přístrojová deska / Funkce Dashboard TFT 5.5” color display - Cruise control - Bluetooth GPS MV Ride App for navigation mirroring, appcontrolled engine, suspension and rider aids setup - Launch Control - FLC Front lift control Mobisat tracker  
Rozměry
Délka2080 mm  
Výška sedla840 mm  
Hmotnost177 kg  
Objem nádrže16 l  
Výkon
Maximální výkon158,0 kW (215 hp) at 13.200 r.p.m.  
Maximální kroutící moment116,5 Nm (11,9 kgm) at 11.000 r.p.m.  
Spotřeba6,8 l/100km  
CO2 hodnoty158 g/km  
Cena
CZK1 200 000 Kč  

Brutale 1000 RR Nurburgring 112/150 - brožury